Heureka Group přechází na nové technické řešení pro všech svých 9 evropských trhů
Heureka Group udělala významný krok v budování své jednotné nákupní platformy, která sjednotí různá technologická řešení ve všech devíti zemích, ve kterých firma působí. Nyní začíná implementovat změnu, kterou na první pohled poznají i její uživatelé, a tou je jednotný vzhled. Ten nasadila na bulharském trhu na tamější verzi vyhledávače a nákupního rádce portál Pazaruvaj. Napříč všemi devíti trhy bude nové řešení nasazeno během příštího roku, jako další bude Bulharsko následovat Slovensko.
"Během posledních let jsme do skupiny Heureka Group přidali několik firem napříč Evropou a je potřeba jejich technologické sjednocení do jedné platformy. Povedlo se nám dokončit důležitou fázi našeho vývoje front-endu, a uživatelé Pazaruvaj v Bulharsku už mohou vidět výsledky naší práce. Jako další budou následovat Slovensko, Česká republika a Rumunsko," popisuje postupný proces změn Lukáš Putna, CTO v Heureka Group.
Bulharskem proměna začíná, na českém trhu se novinek dočkáme v dalších měsících
Přechod na jednotnou platformu je projekt, na kterém Heureka pracuje několik posledních měsíců. Je extrémně důležitý nejen pro jednodušší technickou správu, ale i pro uživatele, kterým změna zjednoduší orientaci na webu a nabídne například nákupní rádce. "Abychom si byli jistí, že řešení, které jsme vymysleli, je pro ně pochopitelné, zvolili jsme postupný přechod. Začali jsme Bulharskem, kde máme dostatečnou návštěvnost webu, což nám umožnilo postupně spouštět AB testování. Navíc je to země, kde více než 75 % lidí Pazaruvaj navštěvuje z mobilních zařízení, což pro nás bylo také důležité kritérium, protože novou technologii vyvíjíme v duchu mobile first. Jako další bude následovat Slovensko,„přidává Lukáš Putna, CTO Heureka Group a dodává:“Čeští uživatelé Heureky se novinek dočkají zhruba v první polovině příštího roku, a kromě novinek na pozadí dojde ke zkvalitnění obsahu. Například si uživatelé zboží budou moct prohlížet v kvalitnější galerii obrázků, nebo přímo v detailu produktu uvidí i jeho další varianty. To v budoucnu povede k vyšší kvalitě obsahu ve všech zemích, což je jeden z hlavních důvodů, proč tyto změny děláme.”
Co nový vzhled znamená pro uživatele?
Hlavní změnou je samotné oživení vzhledu. Nyní je Pazaruvaj mnohem vzdušnější, používá větší obrázky, lépe umisťuje bannery a zobrazuje více hlavních produktů. To vše vede k lepší přehlednosti pro uživatele. Nové jsou také filtry a navigace do produktového detailu, což ulehčí výběr hledaného zboží. Pro celou Heureka Group tak bude jednotné nejen technologické řešení, ale právě i vzhled webu.
Pro uživatele jsou nyní dostupné nové a vylepšené nástroje, které jim pomohou s výběrem správného produktu, jako je vylepšený produktový detail, velké množství recenzí, kdy přímo na produktovém detailu jsou viditelné minimálně poslední tři hodnocení. Přibyla i možnost filtrovat v recenzích, aby uživatelé snadno našli odpovědi na otázky, které při nákupním rozhodování aktuálně řeší.
Další novinkou jsou obsahové stránky nákupních rádců, které mají uživatelům pomoci v situaci, kdy si nejsou jistí, podle jakých parametrů vybírat zboží. To se může stát při nákupu zboží, které se kupuje jen párkrát za život, jako je například pračka, a nebo u zboží, které ještě nikdy nekupovali. Vylepšení se dočkalo i vyhledávání. Poslední hledané produkty se ukládají do historie uživatele, takže vrátit se k prohlíženému zboží ještě nebylo snazší.
Další rozvoj bude následovat. Už nyní vývojové a produktové týmy Heureka Group pracují na dalších funkcích. Patří k nim třeba možnost doptat se na konkrétní věc pro konkrétní produkt. Velkou výhodou nového řešení pak je, že bude možné rychleji nasazovat změny napříč všemi devíti trhy, kde Heureka Group působí.
Stará domovská stránka
Nová domovská stránka