Sotva na Ještědu roztál poslední sníh, vyrazili jsme s vývojem pracovat mimo naši komfortní zónu. Zaklapli jsme notebooky, sbalili pár věcí a nasedli do aut směr chalupa vzdálená jen několik kilometrů od Mácháče. Z kanceláře rovnou do divočiny!
Promyšlený plán a přípravy
Celá akce měla promyšlený plán. Deset vývojářů, dva scrum masteři, dva produkťáci a jeden SEO analytik vytvoří za dva dny zbrusu novou domovskou stránku Heureky, která bude responzivní a plně funkční. Byla to pořádná výzva!
Po příjezdu jsme rozpálili gril s pravou polskou hovězí argentinou, popili pár piv a pustili se do plánování. Z předem připraveného návrhu, který prošel cestou product discovery, bylo potřeba vysekat samostatně funkční celky a ze všech vývojářů jsme museli postavit tři až čtyři funkční a efektivní týmy. Povedlo se!
Začínáme makat!
Následující den jsme zasedli k počítačům, rozběhali základní skeleton a začaly se dít věci. Tým jedna pracoval na hlavičce, odděloval vyhledávací pole do nového karuselu, tým dva ladil backend a frontend pro výpis kategorií a tým tři se pustil do jednotlivých bloků stránky. Postupně se to formovalo a byla to jízda!
Další ráno jsme začali prezentací výsledků z předchozího dne, synchronizovali jsme se v tom, co je potřeba dodělat a šli jsme na věc.
Jakou jsme zvolili technologii?
Homepage je naše vizitka a je nutné, aby se načítala rychle. Rozhodli jsme se jít cestou generování statických stránek, k čemuž jsme použili generátor Hugo. Celá stránka je responzivní a Selenium testy hlídají, že homepage obsahuje to, co má. Vyleštěný CI proces se pak stará o deploy do našeho kubernetes clusteru.
A výsledek?
Pracovali jsme spolu, pracovali jsme odděleně. Pracovali jsme v kuchyni, v obýváku, venku na lavici. Pracovali jsme ve dne, v noci. Pracovali jsme o sto šest pro jednu jedinou věc. Pracovali jsme pro novou homepage!
Povedlo se! Novou homepage jsme po krátkém AB testu nasadili na mobilní Heureku! Nyní budeme ladit poslední detaily a brzy ji vypustíme i na desktop.
Akce tohoto typu vnáší do našich týmů energii, rozbíjí kancelářský stereotyp a stmelují lidi. Máme je rádi.
Výsledek naší práce můžete vidět na m.heureka.cz.