Inspiro Content – ti, kteří vždycky dobře poradí
Množství zboží, které se dá nakoupit online na internetu, je stále víc a e‑shopy rostou až mimozemskou rychlostí. Nemůžeme se ale spoléhat jen na sloní výběr – s velikostí přichází také velká zodpovědnost. Heureka si tuto zodpovědnost uvědomuje, a proto se již nějakou dobu vyvíjí ze srovnávače na největšího nákupního rádce na českém trhu.
Součástí plánu tohoto vývoje je jak zlepšení stávajících nákupních rádců a dárkovače, tak i vznik úplně nového typu obsahu. Tím chce Heureka pomoci s výběrem správného produktu a zároveň poskytnout inspiraci v dané problematice. A právě proto vznikl nový tým složený z kreativních a zkušených copywriterů: Inspirational Content.
Tento tým se zabývá množstvím větších či menších aktivit, ale jeho hlavní prioritou jsou v tuto chvíli následující typy obsahu:
- Popisy kategorií
- Nákupní rádci
- Inspirační stránky
Popisy kategorií
Jedná se o stručné popisy kategorií se základními charakteristikami, díky kterým se zákazník může rychle zorientovat v segmentu. Popisy kategorií ho provedou nejdůležitějšími charakteristikami a parametry. Kromě toho přispívají SEO hodnotě webu a pomáhají kategorii k lepšímu umístění ve vyhledávačích.
Nákupní rádci
Jedná se o rozsáhlé a kompletní rádce pro zákazníky, kteří se o dané kategorii produktů chtějí dozvědět víc než základní informace a nechtějí výběr podcenit. Přestože se jedná o souvislejší a obsáhlejší formu textu, píšeme strukturovaně, používáme odrážky, tabulky a další prvky, které pomohou text logicky rozdělit a umožní čtenáři rychle se zorientovat i v případě, že hledá jen konkrétní informace.
Nákupní rádci na Heurece již nějakou dobu vznikají, ale inspirační tým začal hned po svém vzniku pracovat na aktualizacích původních rádců a změnách jejich vizuálu. Kromě tvorby nových rádců tak postupně vylepšuje i ty původní.
Inspirační stránky
Tento typ obsahu poskytuje zákazníkům rady a inspiraci v určitých oblastech daných zejména aktuálními trendy. Může se jednat o záležitosti charakteristické pro dané roční období, např. jak se postarat o zahradu na jaře, nebo může jít o reakci na události, třeba jak se chránit proti virům. Cílem je také zákazníkům pomoci zorientovat se v produktech po nějaké zásadní události, jako byla nedávná změna energetických štítků spotřebičů.
Ke každému tématu inspirační tým přistupuje individuálně a každá vznikající stránka se tedy přizpůsobuje potřebám daného tématu.
Některá témata jsou velmi obsáhlá, a proto se inspirační stránky rozdělují na několik samostatných, vzájemně propojených témat, která mohou sloužit nejen jako jeden velký celek, ale také individuálně. Finální struktura pak může vypadat nějak takto:
Na základě sezonality a vzniku inspiračních stránek také Inspirational Content spravuje dlaždice na hlavní stránce Heureky. V současné době se chystá vývoj nové administrace, která umožní dlaždice měnit rychleji a jednodušeji:
Co se chystá
Už nyní se všechny texty překládají do slovenštiny a v řešení je jejich vznik i v dalších zemích, kde Heureka působí.
Zároveň se pracuje na přípravě dalších typů obsahu, jako jsou články, a také je v plánu zlepšit vizuální stránku současných rádců i inspiračních stránek. Dále bychom chtěli co nejdříve vyvinout nové plochy k jejich zobrazení, např. dlaždice v relevantních kategoriích nebo přímo u produktů.
Kromě těchto základních činností pomáhá inspirační tým i s dalšími aktivitami, jako je psaní článků nebo aktualizace popisů parametrů.
Once upon a time in Karlínhood
Inspirational Content vznikl v karlínském sídle Heureky na přelomu léta a lockdownu roku 2020. Jeho šéfem se stal Pavel Charbuský, který měl v té době mnoho zkušeností s vedením contentového oddělení jednoho z velkých eshopů, sídlícího na druhém břehu Vltavy. Hned 4 team leadeři, jmenovitě Klára Nováková, Regina Tesařová, Bára Synečková a Kuba Fábera, z jeho bývalého týmu ho na tu správnou stranu řeky následovali, a tak vznikl nový Inspirační Content, kterému ale stále něco chybělo. Celý tým byl v podstatě staronový, přišel celý najednou a ze stejného prostředí. Proto potřeboval někoho, kdo se v Heurece orientuje zprava doleva, umí psát zleva doprava a navíc, a to je nejdůležitější, zapadne do týmu lidsky. Vše se naštěstí nečekaně povedlo na první pokus, a tým tak geniálně doplnila Káťa Benešová, která už v Heurece kroutí 8. rok.
Protože pracujeme v moderní společnosti, dávno už k práci nepotřebujeme naostřená husí pírka. Stačí nám klávesnice na psaní, internet k rešerši informací a taky něco, co zjistí, které konkrétní informace lidé k jednotlivým tématům googlí. K tomu nám slouží Marketing Miner – nástroj pro kompletní analýzu klíčových slov. Miner nám z vyhledávače na základě námi zadaných klíčových slov doslova vytěží nejdůležitější slovní spojení, která uživatele skutečně k danému tématu zajímají.
Z této analýzy nám sestaví tzv. wordcloud, kde jsou informace podle důležitosti rozdělené velikostí a barvou. Kdybychom do mineru zadali „inspirational content“, mohl by wordcloud vypadat asi nějak takhle:
Mnohem důležitější než wordcloud je ale podrobná a vyčerpávající tabulka doporučených slovních spojení, která nejvíce souvisí se sledovaným tématem. Díky tomu jsme schopni sestavit text tak, že odpoví na ty nejdůležitější a klíčové otázky. Obsáhne ale také všechny související relevantní dotazy a zároveň se umístíme vysoko ve vyhledávači. A to je prosím pěkně win-win-win. No a jak jinak představit členy našeho týmu, než vytěžit naše vlastní jména? Jaké long taily by nám marketing miner doporučil zařadit do textu, aby bylo vyhledávání našich osob skutečně relevantní a 100% pravdivé?
A to je celý Inspirational Content. Až budete příště vybírat vertikutátor, obojek, řetízek, infrasaunu nebo třeba baterii do auta, vzpomeňte si na nás a najděte si na Heurece našeho rádce. Budeme doufat, že vám s výběrem pomůže. Tak šťastnou ruku!