Responzivní web na 100 procent aneb Technologický milník
Nedávno jsme dosáhli zatím největšího milníku v rámci naší služby. Dlouholetý projekt, který měl nakopnout Heureku po UI a technologické stránce, jsme úspěšně rozjeli na 100 % trafficu. Cílem bylo přizpůsobit homepage, kategorie, produktový detail a vyhledávání náročnějším požadavkům uživatelů a e-shopů a celkově modernizovat naše služby pro snadnější a bezpečnější online nákupy.
Původní Heureka nás brzdila v rychlejším technologickém vývoji. Změny musely ale proběhnout postupně. V lednu 2021 jsme spustili responzivní Heureku na 5 % trafficu, testovali a letos v březnu ji konečně “napálili” naplno. Zaměřili jsme na AB testing, abychom dosáhli těch nejlepších výsledků pro Heureku, koncové uživatele i e-shopy. Z analytiky víme, že nová Heureka je více konverznější pro shopy než verze původní.
O tom, jak jsme nad responzivním webem od začátku přemýšleli, si přečtete v článku od produktového managera Martina Humpála.
Mergnout a releasnout!
Když v březnu nastal den D, každý tým bedlivě sledoval svoje dashboardy, jestli se na jejich servisech neděje něco neobvyklého. Bylo kritické, abychom nereleasovali během postupného navyšování nic velkého. Ale o tom snad někdy jindy. Podívejte se letem světem, co jsme na responzivu například vylepšili:
1/ Homepage
Homepage již je v novém a uhlazenějším kabátě bez podkategorií. Reklamy z Google Apps Managera mají v rámci obsahu homepage formu samostatných bannerů.
Inspirační obsah
Velký “inspiro obsah” je to první, co na vypucované homepage uvidíte. Někdy v internetových vodách narazíte na radu, produkt nebo službu, která vám ulehčí život. Jo, tak od toho je přesně tato dobrodružná sekce.
2/ Kategorie
Dali jsme větší prostor Top produktům a Product Ads.
3) Detail produktu
Zjednodušili jsme top pozice, abychom dali větší důraz na to podstatné: cena, skladovost, doprava.
- Nově jsou viditelná výdejní místa u každé shop nabídky
- V detailu jsme přidali informace o rozšířené záruce a speciálních službách
- U produktů najdete také jejich energetické štítky
4) Search
Hlavní změnou na responzivu je uplatnění nové technologie vyhledávání. Používá data source dokumentů z Elasticsearch a je 5x rychlejší, než vyhledávání na monolitní Heurece. Více informací najdete v článku o tom, co stojí za vyhledáváním vašeho vysněného produktu.
Stránka výsledků vyhledávání také dostala nový moderní vzhled. Práce ale není zdaleka dokončena. Máme před sebou implementací nového našeptávače a spoustu dalších zlepšení.
A co na to vedení?
Uživatelé od nás očekávají, že jim dáme jednu Heureku se všemi “fíčurami” a obsahem - ať už z počítače nebo mobilu. Responsive je také o designu - má moderní vzhled a "feeling". Navíc se nám bude rychleji vyvíjet jedna Heureka. Naučili jsme se kupu věcí. Dneska jsme úplná špička v tom, jak děláme AB testy. Děkuju týmům za tenhle velký kus práce. Jsem za to vděčný. Těším se na to, jak budeme novou responzivní Heureku rozvíjet dál.Marek Grynhoff, CPO
Posunuli jsme se v mikroservisech, mikrofrontendech i celkové infrastruktuře. Přešli jsme na Docker, Kubernetes a udělali progres i z hlediska programovacích jazyků. Museli jsme se za tu dobu hodně naučit a na to jsem fakt pyšný. Za tohle všem velké díky.Lukáš Putna, CTO
Vývoj responzivní Heureky pokračuje ve větších grádách a my s vámi budeme sdílet dál naše fuckupy a úspěchy. Těšte se na další témata.
A mimochodem, ještě si tu odložíme uchovanou momentku z historického zákulisí, kdy se spustila nová Heureka na 100 %. Jaro 2021, kolorováno.