#MěnímeHeureku: K autonomním týmům v produktu a vývoji přidáváme Tribe Leady
Do našich týmů v produktu a vývoji přibývají noví lidé na pozici Tribe Leadů. Mohlo by se zdát, že jen skáčeme na módní vlnu a používáme buzzword pro označení nové úrovně manažerů. Ale není tomu tak. Pro nás jsou Tribe Leads strategické pozice.
Potřebujeme na nich lidi, co sice rozumí technologiím či mají expertizu v konkrétní oblasti, ale mnohem více potřebujeme, aby to byli lidé, kteří víc než být manažeři touží po tom stmelovat týmy napříč regionem. Jejich rolí není rozhodovat, ale vytvářet v jejich konkrétní oblasti (s jejich „tribem“ napříč týmy) podhoubí tak, aby se nám všem společně podařilo dosahovat našich celoevropských strategických cílů.
Nad produktové oblasti přidáváme Tribes
Pokud nás sledujete, víte, že před sebou máme velký úkol: sjednotit do #OnePlatform ony tři různé platformy, které nám běží pro obsluhu devíti zemí střední a východní Evropy. Není to úkol na pár týdnů, spíš se na něj díváme optikou let. A zároveň s plány a přechodem si také musíme poradit s neustálým vylepšováním Heureky. Není to málo práce a chce to hodně expertizy a fokusu.
Máme rozdělené všechny vývojovo-produktové úkoly do produktových oblastí a řeší to spoustu problémů, ale nevyřeší vše. Potřebujeme se na to, co nás čeká, dívat ještě z větší výšky. Podle oblastí a funkcí jednotlivé produktové oblasti zastřešíme do větších celků – Tribů. Ty budou zaměřeny na konkrétní oblasti spojené se vznikem jednotné platformy.
Vznikne nám tak čtyři až pět tribů: Tribe pro Content, Product Discovery, Marketplace, Brands & Data a možná i Infrastructure.
Každý tribe pak bude mít dva leady, jeden bude odpovídat za jeho produktovou, druhý za technologickou stránku. Společně budou oblasti strategicky řídit a zároveň vytvářet prostor pro soustředěnou práci svých týmů tak, abychom dokázali dosáhnout na cíle Heureka Group.
První Tribe Leady máme pro oblast Contentu
Jako první jsme našli dva Tribe Leady pro Content. Technologie bude mít na primární zřeteli Honza Blaško, který k nám přišel z Mall.cz. Ten bude v nové pozici (Content Tribe Tech Lead) soustředit síly mimo jiné na sjednocování týmu napříč všemi zeměmi Heureka Group, podílet se na vytváření jednotné platformy a mezinárodního produktového katalogu. Honzova role je i posilovat DevOps principy a podporovat i rozvíjet architekturu microservis. Honza je v našem týmu nováček, ale myslím, že se svou vášní pro rodinu, sport (třeba rekreační hokej), kryptoměny a IT technologie obecně k nám krásně zapadne.
Nejbližšího parťáka bude mít Honza v našem Ondrovi Walterovi, který se stal Tribe Leadem odpovědným za produktovou stránku Content oblasti (Content Tribe Product Lead). Po čtyřech letech u nás v Heurece svoji product ownerovskou roli (se zaměřením na párování, hledání a zpracování feedů a parametrů) vymění za fokus a odpovědnost za produktové směřování kompletního mezinárodního katalogu včetně vedení a motivace produktového týmu.
Další Triby teprve stavíme
Já sám si od nových Tribe Leadů slibuju hodně. Jednak se budou pořádně starat o naše týmy. Budou mít prostor je rozvíjet, motivovat a podporovat je v autonomním rozhodování, které ale nespouští ze zřetele naše společná firemní i týmová OKRka.
Tribe Leads nejsou manažeři, kteří mně (CTO) nebo Markovi Grynhofovi (CPO) musí nějak pravidelně reportovat. Pečlivě jsme vybírali ty, kdo si svoji roli nespletou s managováním týmů. Naši Tribe Leads jsou vůdci kmenů. Jsou pro své týmy a oblasti vzorem a společně přichází na řešení, která se od manažerského stolu prostě udělat nedají.
Už teď se těším na další Tribe Leady, kteří Honzu a Ondru doplní. Těším se na to, jak společně budeme definovat a redefinovat, kam Heureku posuneme.